Ráfky a pneumatiky
Ráfky
1/ používáme ráfky originál Trabant 4´, zde je problém, že na ně můžeme dát maximální šířku pneu 155mm (samozřejmě i větší, ale pneu to moc nesvědčí) výhoda je nízká váha, občas dochází k popraskání kolem upevňovacích matic, ale to byl spíše příběh rallycrossu.
Pokud na tyto ráfky nasadíte pneu 145/70/13, budete mít lehkou a průměrem ideální variantu.
2/ ráfky Wartburg 4,5´ jsou dostačující a bytelné
3/ převařené, vyrobené ze dvou ks ráfků Wartburg, monopol s razítkem na ně mělo ASK Praha, ale většinou jsme si je vyráběli sami, šířka byla 5-5,5´ a ET přiměřené
4/ pokud zvolíme předělání na rozteč 100mm Š Felicia, je k dispozici mnoho variant s různými ET
Pneumatiky
V sedmdesátých a osmdesátých letech se jezdilo všechno možné, od 135/80/13, 165/70/13 až po závodní Barum racing myslím, že to bylo 185/60/13. Perfektní jízda byla na Michelin 135/80/13 malá lehká pneu jako dělaná pro Trabanta.
V současné době je nepřeberný výběr pneu, za nejlepší považuji Yokohama Advan A048 175/50/13 v nejměkčí směsi soft. Je stavěná pro asfalt, ale funguje perfektně i na mokré trati a přiměřeně i na šotolině. Rozhodně se nebojte nejměkčí směsi, auto je lehké, s malým výkonem, tak ani příliš neubývají a jen při vysokých teplotách v létě a ke konci RZ začínají trochu klouzat.
Na Speed Pro mají ještě A032R, 155/65/13 soft, vypadá velmi dobře, asi bude lehčí a bude mít i menší valivý odpor, možná i lepší na vodu. Je to ve finále samozřejmě také otázka peněz, ale pokud pořídíte sadu, vydrží vám 3-4 sezony.