Historie teamu
Na začátek kontrolní otázka nejen pro seniory:
Proč se náš team jmenuje team 64 ?
Kdo první správně odpoví, vyhrává 1l plně syntetického oleje do dvoutaktu a jedno pivo (nespleťte si použití).
K převzetí na prvních závodech v roce 2016.
Před 43 lety
Pro mě závody začaly v roce 1974, kdy jsem vstoupil do AK Bílá Labuť, jehož členem jsem dodnes a který dodnes na rozdíl od ostatních klubů založených v šedesátých letech funguje.
V roce 1975 jsem jel svou první rally – Liberec a skončilo to ránou na první RZ asi po 1km.
Potom jsem se s nevalnými výsledky účastnil ještě tří dalších soutěží, většinou jsme odpadli pro technickou závadu nebo poruchu karoserie.
V roce 1976 už to bylo lepší. Po průměrných výsledcích v průběhu sezóny jsme na závěr roku vyhráli s Karlem Porschem jako spolujezdcem rally Berounku ve třídě A2 600. Od té doby se také známe s Jirkou Melichem, který nám jezdil doprovod.
A postoupili jsme do mistrovství ČSR.
V roce 1977 jsem přesedl na místo spolujezdce a zase spolu s Karlem jsme si vyjezdili licenci do mistrovství ČSSR.
Potom nastala dlouhá přestávka a až v roce 1985 jsem jel MČSSR jako spolujezdec opět s Karlem Porschem.
na ukázku co se v té době jezdilo, mapa rally Šumava, 28RZ nonstop den a noc
To mě nakoplo tak, že jsme s Jirkou Melichem v roce 1987 postavili nové auto z komponentů, které zbyly z r.1977.
Potom to už šlo samo, 1987 1.místo oblastní skupina A, 1988 1.místo mistrovství ČSR
Postup do federálního mistrovství na rok 1989. Tam jsme jezdili se střídavými úspěchy i neúspěchy až do 1991.
V r.1993 přišlo ježdění s Peugeotem 205 GTI se spolujezdcem Petrem Řehákem. Také pěkné svezení, ale pro podnikání nebyl čas na rallye a tak z toho byla jen jedna sezona.
a potom éra Trabantcrossu až do roku 1999.
Pro rok 2000 jsme postavili pro rallycross Peugeota 306 S16,
Bylo to krásné svezení 200PS a 215nM, ale rally je prostě rally.
Původní myšlenka byla přestavět Peugeota pro rally. Stačilo navěsit světla, elektriku a dalo se jet, nakonec ale zvítězil Trabant.
V roce 2009 zase ze starých komponentů a původní karoserie z roku 1991 vzniklo nové auto, se kterým jezdíme dodnes.
Pravidelně se zúčastňujeme ČMPR, Kramolínů, Podbrdské rally, Sosnové, Písku a 2x i Revivalů.
Poslední tři sezony je bohužel znatelný úbytek posádek s Trabanty, ale na rok 2016 to vypadá lépe, info bude v aktualitách v lednu 2016.
Současnost a vlastně už loňský rok 2015:
První závod v Písku na motokárovém okruhu auto fungovalo skvěle, ale to se nedalo říci o jezdci, prostě někdy to nejde, a tak zaslouženě vyhrál Michal Kotek.
Na jaře se konečně podařilo dostavět osmistovku, a tak jsme startovali na rallye Orlické hory v H2. Po první RZ, která měla poslední třetinu na šotolině jsme vedli třídu o 10sec, což byla docela bomba. Na druhé to vypadalo skvěle, ale asi 400 m před cílem motor exnul, do cíle jsme dojeli setrvačností a přesto z toho byl třetí čas. Jak rallye bohužel dopadla, všichni víte.
Další byly Železné hory, osobně moje nejoblíbenější soutěž. Opět jsme nasadili motor 760ccm ve třídě H2 a tentokrát jsme to pojali jako test. Motor byl naladěný pouze na výdrž, jezdili jsme 3-4 časy. Ale bohužel na poslední RZ vysadila svíčka, což nás stálo 3min a ve výsledku 5. místo, cíl byl ale splněn a motor vydržel.
Dvakrát jsme jeli Kramolín který pořádá RKHA. Je to sice soutěž jen o dvou RZ, které se jedou každá 4x, tzv. na pětníku, ale perfektně zorganizovaná. Je zde tradičně největší trabantí účast, tuším 8 aut. Nasadili jsme osvědčený čtyřkanál 630ccm a přes problémy na RZ1 celkem v pohodě vyhráli. Jen Michal trochu zlobil , ale on zlobí skoro vždycky.
Jako zpestření jsme jeli Berounku revival, tentokrát s kamarádem Vaškem Šimanem z AK Bílá Labuť, jen jsme bohužel hlavně bloudili. Nějakým zázrakem ale dojeli na druhém místě. Zážitek byl letiště, kdy jsme dojeli Š130. Pán se díval jen dopředu a neuhnul, tak nám dal Eda novou jízdu, kde jsme zase dojeli žigula, toho se ale po malém zdržení podařilo předjet. Bylo to moc pěkné, ale 400km v Trabantu, přejezdy 80km, na to už prostě nemám.
Celkově jsme se s Jirkou Melichem v poháru TWRC umístili na prvním místě, před Michalem a Zajdou.