Brzdy Wartburg

Pokud se chystáte jezdit jen trochu rychle, je přestavba brzd nezbytná.

Originál bubnové brzdy Trabant zvadnou i při běžném brždění a natož na závodech. Brzdy z Wartburga zvládnou dobře většinu RZ a kotoučové se správným obložením jsou bez problémů.

Přestavba na bubnové brzdy z Wartburgu je jednoduchá.

Přední:

1/ odvrtáte původní brzdové štíty, nasadíte štíty z Wartburgu, označíte otvory pro uchycení, do těhlice vyvrtáte otvory 6,5mm (nebo použijete stávající) a vyřízneme závity M8  pro imbus M8

2/ štíty upevníte minimálně 4x imbus M8, šrouby je dobré pojistit zezadu ještě kontramaticemi

3/ na náboj nasadíte duralový mezikus a brzdový buben

brzdy W1 brzdy W2 brzdy W3 brzdy W4

Zadní:

Na zadních brzdách není co řešit, snad jen použití prasátek průměr 19mm.

Přední i zadní bubny se používají buď originál, nebo hliníkové s ocelolitinovou vložkou.

Výroba zadních AL bubnů je poměrně jednoduchá, celý bubem vyrobíme z duralu, vnější průměr o cca 10mm větší, vnitřní průměr také o 10mm větší a do otvoru nalisujeme vložku vytočenou z originálu bubnu.