Brzdy Wartburg
Pokud se chystáte jezdit jen trochu rychle, je přestavba brzd nezbytná.
Originál bubnové brzdy Trabant zvadnou i při běžném brždění a natož na závodech. Brzdy z Wartburga zvládnou dobře většinu RZ a kotoučové se správným obložením jsou bez problémů.
Přestavba na bubnové brzdy z Wartburgu je jednoduchá.
Přední:
1/ odvrtáte původní brzdové štíty, nasadíte štíty z Wartburgu, označíte otvory pro uchycení, do těhlice vyvrtáte otvory 6,5mm (nebo použijete stávající) a vyřízneme závity M8 pro imbus M8
2/ štíty upevníte minimálně 4x imbus M8, šrouby je dobré pojistit zezadu ještě kontramaticemi
3/ na náboj nasadíte duralový mezikus a brzdový buben
Zadní:
Na zadních brzdách není co řešit, snad jen použití prasátek průměr 19mm.
Přední i zadní bubny se používají buď originál, nebo hliníkové s ocelolitinovou vložkou.
Výroba zadních AL bubnů je poměrně jednoduchá, celý bubem vyrobíme z duralu, vnější průměr o cca 10mm větší, vnitřní průměr také o 10mm větší a do otvoru nalisujeme vložku vytočenou z originálu bubnu.