Historie teamu

Na začátek kontrolní otázka nejen pro seniory:

Proč se náš team jmenuje team 64 ?

Kdo první správně odpoví, vyhrává 1l plně syntetického oleje do dvoutaktu a jedno pivo (nespleťte si použití).

K převzetí na prvních závodech v roce 2016.

 Před 43 lety

Pro mě závody začaly v roce 1974, kdy jsem vstoupil do AK Bílá Labuť, jehož členem jsem dodnes a který dodnes na rozdíl od ostatních klubů založených v šedesátých letech funguje.
V roce 1975 jsem jel svou první rally – Liberec a skončilo to ránou na první RZ asi po 1km.

Liber 75

Nebylo to tak hrozné, jen jsme proletěli mlázím do potoka

konkurence dopadla hůře

Ale konkurence dopadla hůře (Roman Lenárt)

Potom jsem se s nevalnými výsledky účastnil ještě tří dalších soutěží, většinou jsme odpadli pro technickou závadu nebo poruchu karoserie.
V roce 1976 už to bylo lepší. Po průměrných výsledcích v průběhu sezóny jsme na závěr roku vyhráli s Karlem Porschem jako spolujezdcem rally Berounku ve třídě A2 600. Od té doby se také známe s Jirkou Melichem, který nám jezdil doprovod.

Berounka 76

trochu opilí po vítězství, ano, ten vpravo to jsem já

 A postoupili jsme do mistrovství ČSR.

V roce 1977 jsem přesedl na místo spolujezdce a zase spolu s Karlem jsme si vyjezdili licenci do mistrovství ČSSR.

náchod 77-1.místo

vítězství na rally Ida Náchod s malou poruchou karoserie

Potom nastala dlouhá přestávka a až v roce 1985 jsem jel MČSSR jako spolujezdec opět s Karlem Porschem.

šumav 85

šumava 1985

na ukázku co se v té době jezdilo, mapa rally Šumava, 28RZ nonstop den a noc

šumava 1985

trať šumava 1985

 To mě nakoplo tak, že jsme s Jirkou Melichem v roce 1987 postavili nové auto  z komponentů, které zbyly z r.1977.

pačejov

Potom to už šlo samo, 1987 1.místo oblastní skupina A, 1988 1.místo mistrovství ČSR

šumava web

Postup do federálního mistrovství na rok 1989. Tam jsme jezdili se střídavými úspěchy i neúspěchy až do 1991.

V r.1993 přišlo ježdění s Peugeotem 205 GTI se spolujezdcem Petrem Řehákem. Také pěkné svezení, ale pro podnikání nebyl čas na rallye a tak z toho byla jen jedna sezona.

peg1webpeg web

a potom éra Trabantcrossu až do roku 1999.

sedlčany-95

Sedlčanská kotlin a -25st

web paka

Nová Paka, v začátcích jelo na sedlčanské kotlině i 100 trabantů

Pro rok 2000 jsme postavili pro rallycross Peugeota 306 S16,

web2web1

Bylo to krásné svezení 200PS a 215nM, ale rally je prostě rally.

Původní myšlenka byla přestavět Peugeota pro rally. Stačilo navěsit světla, elektriku a dalo se jet, nakonec ale zvítězil Trabant.

V roce 2009 zase ze starých komponentů a původní karoserie z roku 1991 vzniklo nové auto, se kterým jezdíme dodnes.

rallye střela1náskok díky

Pravidelně se zúčastňujeme ČMPR, Kramolínů, Podbrdské rally, Sosnové, Písku a 2x i Revivalů.
Poslední tři sezony je bohužel znatelný úbytek posádek s Trabanty, ale na rok 2016 to vypadá lépe, info bude v aktualitách v lednu 2016.

Současnost a vlastně už loňský rok 2015:

První závod v Písku na motokárovém okruhu auto fungovalo skvěle, ale to se nedalo říci o jezdci, prostě někdy to nejde, a tak zaslouženě vyhrál Michal Kotek.

Na jaře se konečně podařilo dostavět osmistovku, a tak jsme startovali na rallye Orlické hory v H2. Po první RZ, která měla poslední třetinu na šotolině jsme vedli třídu o 10sec, což byla docela bomba. Na druhé to vypadalo skvěle, ale asi 400 m před cílem motor exnul, do cíle jsme dojeli setrvačností a přesto z toho byl třetí čas. Jak rallye bohužel dopadla, všichni víte.

Další byly Železné hory, osobně moje nejoblíbenější soutěž. Opět jsme nasadili motor 760ccm ve třídě H2 a tentokrát jsme to pojali jako test. Motor byl naladěný pouze na výdrž, jezdili jsme 3-4 časy. Ale bohužel na poslední RZ vysadila svíčka, což nás stálo 3min a ve výsledku 5. místo, cíl byl ale splněn a motor vydržel.

Dvakrát jsme jeli Kramolín který pořádá RKHA. Je to sice soutěž jen o dvou RZ, které se jedou každá 4x, tzv. na pětníku, ale perfektně zorganizovaná. Je zde tradičně největší trabantí účast, tuším 8 aut. Nasadili jsme osvědčený čtyřkanál 630ccm a přes problémy na RZ1 celkem v pohodě vyhráli. Jen Michal trochu zlobil :-) , ale on zlobí skoro vždycky.

Jako zpestření jsme jeli Berounku revival, tentokrát s kamarádem Vaškem Šimanem z AK Bílá Labuť, jen jsme bohužel hlavně bloudili. Nějakým zázrakem ale dojeli na druhém místě. Zážitek byl letiště, kdy jsme dojeli Š130. Pán se díval jen dopředu a neuhnul, tak nám dal Eda novou jízdu, kde jsme zase dojeli žigula, toho se ale po malém zdržení podařilo předjet. Bylo to moc pěkné, ale 400km v Trabantu, přejezdy 80km, na to už prostě nemám.

Celkově jsme se s Jirkou Melichem v poháru TWRC umístili na prvním místě, před Michalem a Zajdou.