Náš team v roce 2024
Ahoj kamarádi závodníci,
zdravím v r. 2024. Dlouho jsem se neozval, vlastně od loňské Čendovky a smolné Kroměříže. Po Kroměříži bych nejradši závodění nechal, dva dny tréninku, velké náklady a ujeli jsme asi jen 10km z první RZ. Vlastně to začalo na Čendovce, kdy začala vypadávat dvojka. Převodovku jsem rozebral a žádná chyba, tak výměna přesuvníku a uvidíme. Po těch deseti km upadla řadicí vidlička. Moje chyba, přehlédl jsem že byla naprasklá. Vždy je mám zesílené, ale jednou jsem tam dal ve spěchu neupravenou a dopadlo to …..Takže nám zbyla 1, 4, a 5. Asi by jsme to dojeli, ale nechtěl riskovat kolaps převodovky, nevěděl jsem co se tím může stát.
Letos jako každý rok jsme řešili zda dáme ještě další sezónu, nakonec teda jo. Plán je Králíky, Podorlická, Radouň a pak se uvidí. V Králíkách bylo krásně, ne jako loni kdy jsme se topili v blátě, pořadatelé zajistili krásný servis a byla perfektní organizace, díky moc. Z loňska jsme měli mimo jedné rz. rozpisy tak prostě pohoda. Na rz.1. jsme se docela snažili, perfektně nám seděla a jeli jsme fakt dobře, ale jen do chvíle kdy jsme v L7 uklouzli a šli jsme do pole, naštěstí tam bylo dost místa. L7 na dvojku prostě nejde. Když jsem se vracel zpátky, tak to bylo nějak rychlé a chtěl jsem se vyhnout tý pitomý značce a přeskočili jsme na druhou stranu, školácká chyba, moc se stydím Brodským jsme dali 9sec a ostatním přes půl min. Na dvojce už jsme jeli víc s rozumem, i pro to, že bohužel hlavní konkurent Pavel Dušek s Fiatem odpadl. Na dvojce už jsme jeli ale jen dva, ostatní pro poruchy odpadli, pak už šlo jen o to dojet, bavit se a neudělat chybu. Do konce jsme to dotáhli bez jediného problému, takže první před Radkem a Richardem se Š120.
Na Podorlickou se moc těšíme, ale ještě se musím podívat na spojku, zdálo se mi že si občas klouzne, nová lamela je ale připravená. Nechal jsem také trochu přitvrdit tlumiče, v Králíkách jsem měl nové HP a zdály se mi měkčí než moje původní. Jinak se zdá, že je vše OK, tak uvidíme jestli vydrží technika.
Za team 70.
J
Podorlická
Moc jsme se těšili, je to naše oblíbená soutěž, kterou znám, že bych ani nepotřeboval číst. Po Králíkách jsme byli natěšení, ale vydrželo to jen do RZ.7. Ale popořádku, od startu jsme od Pavla s Fiatem dostávali 3-6sec na každé rz, takže po první sekci jsme dostali 29sec. Na Radka se škodovkou to byl pohodový náskok přes tři min. Bohužel na rz. 7 se zase přidřel píst, a to jsem si myslel, že je to už vychytané :-(, Náskok na Radka byl slušný a tak jsme to zkusili dotáhnout opatrně na půl plynu. Zbývaly dvě rz na kterých jsme dostali po minutě, ale nakonec to stačilo na druhé místo. Tak domu a zase práce na motoru, nová sada pístů, žádný problém jsem nenašel a tak hurá na rallye Radouň.
Radouň
Škoda, že se nejede jen ve dne, pro slepce noční etapa fakt moc není. Ještě že Jirka vidí líp, říká, kam mám zatáčet a kdy brzdit Ale noc vždy nějak přežijeme a ve dne zatáhnem. Fakt se těšíme na okruh, tam si to užíváme. První noční rz. Zrušená, dvě auta před námi pěkná rána, spolujezdec zraněný, ale dobře to nakonec dopadlo. Ke konci druhé rz se rosvítilo dobíjení a tak co, jen alternátor, nebo řemen větráku? Rz jsme sice dojeli ale byl to řemen, prostě se rozpadnul a zbyly z něj jen ty vlákna z horní vrstvy, motor bohužel ko. Tak zase sada pístů.
Železné hory
Další repase motoru, nová sada pístů, prostě práce, práce a žádné výsledky. Nechci se opakovat, ale železné máme asi nejraději. Pavel dorazil s krásným Fiatem 131 a tak jsme byli ve třídě jen dva s Radkem. Krásné svezení na rz 1-4 všechno fungovalo ok a na konci první sekce jsme měli pohodový náskok. Bohužel na rz 5 stejný problém jako obvykle, zadřený píst. Tím pro nás sezona měla skončit a Trabant měl jít do šrotu, ale protože by jsme za plast nic nedostali, tak to bylo odloženo . Nicméně další sada pístů (ještě, že je to dvouválec) a repase, ať to máme připravené na jindy. Do Kyjova je to daleku a do Kroměříže kde to nedopadlo, jak víte taky. Někdy v polovině září mi Jirka volal, hele, jsme čtvrtí pár bodů za Bláhou, ještě se můžeme posunout celkově na bednu. Tak jsme to zkusili.
Hořovice
Jestli některou soutěž nemám rád, tak to jsou Hořovice, letecké rz nic moc, organizace?, no šlo to. Hlavně ovšem nesmyslná rozbíječka na rz 1. Chápu, že pořadatelé to nemají lehké a najít nějakou trať kde vám to povolí je problém, ale…. K tomu se ráno přidala mlha, déšť, bláto a bylo to jak za starých časů na Šumavě v noci. Kupodivu jsme od Pavla a Švagra s Š110 dostali na rz.1. jen 4,5sec. Moc jsem to nepochopil, protože jsme jeli jako pos…. Na dvojce jsme od Pavla dostali 10sec (celkem 14) a š110 odpadla. Před další sekcí, jsme si řekli, že to zkusíme. 3 rz byla zrušená a na 4 a 5 jsme Pavla stáhli na 6 sec. Pak asi nevydržel náš tlak a na 6.rz. odpadnul. Na Radka pohodový náskok, na konci skoro 5min. Motor vydržel. Takže první a taky nám spadlo do klína celkově druhé místo v ČMPR H2. Na to, co se dělo celou tuhle smolnou sezonu je to vlastně zázrak. Blahopřání Radkovi se škodovkou za celkové první místo a uvidíme se na vyhlášení.
Na závěr velké díky pořadatelům celého ČMPR a velká poklona Markovi Šimíkovi.
Co v roce 2025 ?, určitě skončíme, ale někdy. Příští rok to nebude, pokud zdraví dovolí. Na 205gti se finišuje, možná do Králík?? A protože jsem se nudil, tak jsem postavil 205 1.1 na Revival.
Zdravím vás všechny, přeji krásné svátky, hodně zdraví a snad se uvidíme na vyhlášení, nebo na některé soutěži ČMPR.
Za team 70
Jirka