díky za odkaz na stránky a PF-ko. Vypadá to, že tu fotku co jsem ti našel a posledně poslal má velkou oblíbenost 😉 Taky se nedivím, je povedená! Stránky mají pěknou formu i obsah, líbí se mi moc. Budu se moc těšit na další rozšíření a informace, to je jasná věc.
Tak jako tak díky za nahlédnutí pod pokličku závodní techniky včetně návodů a detailů! I když něco hodně málo již vím, stejně jsem se začetl a některé věci jsou pro mě inspirativní. Díky 😉
Jinak když už jsem u těch ramen, píšeš, že lze použít pertinaxové pouzdra do ramen. Jezdíš je? Vydrží to něco? Sériové silenbloky do ramen jsou měkké, ale pruží. Ten pertinax nevím, zda by se nějak nerozdrtil nebo něco podobného. Máš s tím zkušennosti? Nebo by mělo smysl použít futra bronzová? Ty vyjdou asi draho, pak mě napadá ještě hliník nebo silon. U silonu je pro mě stejná otázka jako u toho pertinaxu. Vydrží to?
Pro rok 2016 přeju to nejpodstatnější, pevné zdraví!
Měj se fajn
—
S pozdravem Libor Jelínek
autoform
Ahoj Libore,
bronzová, nebo duralová jasně nejlepší, silon i pertinax by to měl vydržet, jezdil to Standa Pelc, ještě to zjistím. Tak jsem mu hned zatepla volal, jezdili silon, pouzdro bylo nalisované v rameni a otáčelo se na upevňovacím šroubu. Teď mě napadá, jestli by nebylo lepší aby se pouzdro otáčelo v rameni, mírně ho přesahovalo a bylo pevně stisklé utažením šroubu. Jenomže to by jsi ho musel nastavit do určené polohy, zajistit např. šroubkem aby se nepohnulo a potom namontovat. Do ramene asi maznice.
Já jezdím delší ramena i pero.
autoform
z emailu od Libor
Ahoj Jirko,
tak jak jsi to popsal jsem o tom přemýšlel, jen pořád nejsem rozhodnutý o materiálu. Vzhledem k tomu, že pertinax nemám, zkusím možná koupit napřed silon. Realizace potrvá, takže zatím je to jen teoretická rovina…
O prodlouženém peru jsem s tebou mluvil, už to bude velmi dávno, byl jsem v Praze přímo u tebe doma s Krtkem. Krtek chtěl něco se zapalováním nebo karburátorem a přitom jsem rozebral hlavu na tom tříkanálu od tebe a byl tam nějaký technický problém. Tak jsme jeli za tebou. Už si nepamatuju co to bylo za problém…
Takže prodloužené poloosy jsou kvůli prodlouženému peru. Jen zatím stále nevidím tu výhodu poloos z Felicie oproti Trabantím, když je za tím další práce s převařováním a přizpůsobením? Důvodem je řešení montáže brzd z Felicie (dle tvých stránek varianta 2). Jestli to správně chápu, kotouč dosedá bez podložky na unašeč, nicméně pak ten kotouč není z Felicie?
Práce za tím je hodně, ale nižší rotační hmoty musí být velmi znát 😉
Já mám prodloužené domečky na pomocném rámu i pro spodní čep (nechal jsem si dělat svoje) a ramena sériová. Nikdy jsem neměl problém s poloosami, nicméně, pokud bych prodlužoval přední pero tak chápu, že se již ty poloosy prodloužit také musí.
S pozdravem Libor Jelínek
autoform
Ahoj Libore,
-důvod prodloužené poloosy je hlavně kvůli peru
-potom se občas stávalo, že jak byla poloosa víc venku, že se začal roztahovat unašeč a přidíral se v diferáku
-také někdy nevydržel troják a prasknul v drážkách na poloose, proto jsem nechtěl riskovat a jsou tam z feldy
-rozhodně do výkonu 40-45PS originál poloosy dostačují, nevím do jaké míry jim vadí keramická spojka, jsou to při rozjezdu pěkné štosy, spíš mám strach o převodovku, u pětikvaltu je hřídel 1.st dost subtilní
-kotouč dosedá přímo na náboj který je originál z feldy, proto je tam také stočení kotouče o 2mm, nevycházelo mi to na střed třmenu (a také mám lehčí kotouč:-))
možná ho ještě stočím, podívej se co mají na motorkách, ale tam to bude o jiném materiálu:-(
-ano rotační a neodpružené hmoty jsou znát, šetříme každý gram:-)
JF
autoform
kapitola kotoučové brzdy doplněna o foto a výkres držáku třmenu brzdiče
JF
Olda Jurka
Zdravím Jirko
pokud by měl někdo zájem o převařáky,mohu sloužit,musí si ale sehnat rafky cena za kus je pak 8ookč a jsou dobrý.Jinak k různým úpravam trabošů,je mi kolikrát smutno,když na závodech vidím totalní paskvil a né dobovýho trabanta.Já osobně nejsem zastáncem kotoučovek,různého až nebezpečného uchycení předních ramen,změny rozteče a všech věcí,co jsme tenkrát nejezdili.Je to legenda tak proč se nedržet v zásadních věcech homologace.Tak to jen můj názor na sravbu traboše.Jinak přeji Všem pevné zdraví,pohodu a uvidíme se v Praze.
olda jurka 602420803
Jiří Formánek
Ahoj Oldo, díky za příspěvek,
dám to na web, pokud by někdo chtěl ty ráfky tak se ti snad ozve.
Co se týká úprav trabantů podle homologace, nebo jakýchkoliv, tak to je otázka pohledu.
Já spíše raději pojedu, když to přeženu „siluetu“ a dám na frak plechovým autům:-).
Bohužel účast na závodech není taková, abychom si udělali několik tříd, i když by se mi to líbilo.
Jak bude kalendář dáme dohromady nějakou schůzku.
JF
Rudolf Chlad
Ahoj Oldo , klasiku jsem vždy jezdil, ale nikdy s originál Trabant brzdami. Jezdili jsme Wartburg, jistě si pamatuješ, takže také ne „klasika“. Jinak souhlas nic jiného jak píšeš taky nejedem, ale pokud je Trabant vizuelně klasika, tak nemám problém i světším obsahem a výkonem i když sám mám poctivých 600 ccm. Prohnat silnější auta, jak píše Jirka s radostí ano, ale myslím, že jedeme pro radost a nebudem se mezi sebou škorpit, zdravím, Ruda Chlad.
Rudolf Chlad
A ještě disky , pošlu tě kotakt na pana Kulicha ze Šumavy, má zájem ,tak se s ním domluv , ať to nejde přeze mně, zdravím, Ruda.
Jiří Formánek
Ahoj Rudo,
jasně že jedem pro radost a už se těším, ale víš jak to je, odmávnou tě a vše je jinak
JF
Karel Kučera
Dobrý den pane, chtěl bych se zeptat, jak moc a čím mazat ložiska v nábojích. Předem děkuji. S pozdravem K. Kučera
autoform
Zdravím,
pokud to máte do závoďáku, tak běžná ložisková vazelína, můžete malinko naředit olejem aby se lehčeji točilo, s množstvím to nepřehánět, použít kvalitní gufero. Do normálního auta uzavřená ložiska a máte klid, nemusíte ani dávat gufero. Uložení ložisek v zadním rameni se občas uvolní, je dobré použít příslušný Loktite. Dnes vložím částečnou tab hmotností. J Formánek
Karel Kučera
Dobrý den pane, mohl byste mi dát prosím nějaký typ na dodavatele brzdových paken Trabant/Wartburg, popř. kdo dělá repase nalepením závodního obložení na dodané pakny? Předem děkuji.
S pozdravem K. Kučera
Ahoj Jirko, koukám na ty návody na úpravy a vzpomínám na ty báječná léta v Trabantcrossu ☺ Já jsem změnil kategorii na kartcross, ale pořád objem 600ccm i když značky Yamaha 😉 Pozdravuj, snad se někdy uvidíme a pokecáme. Čau Vlasta
autoform
Ahoj Vlasto, jsem rád, že jsi se ozval. Roky na Trabantcrossu byly super, to víš, že vzpomínám na boje s tebou, Milanem Hajným, Fouknerem, oběma zahradníky a dalšími. Super bylo, když jsme jezdili dvě auta s Aničkou, ta už má dnes pětiletou holčičku. Ale život jde dál a já jsem rád, že jsem se vrátil k rally. Také doby v polovině devadesátých let, kdy byly na trati desítky (jednou v Sedlčanech 120) aut!!! jsou pryč. V rally je to poslední dobou také slabší, když se nás sejde ve třídě 5, tak je to sláva. Snad se někdy potkáme, nebo pokud by jsi měl cestu stav se v Louňovicích.
Zdraví Jirka
honza
Čau kluci Trabaňťáci,už jste někdo zkoušel jezdit z motorem T-601 válce pětikanál vnitřkem válce? vrtání 74 mm-zdvih 73 mm,upravené výstupy pro šoupátka-přečasovaná?…karburátor Jikov 2936 CD,krátké hrdlo.Hlavy válců jiné,komprese 15.:1 pouze jeden laděný výfuk vnitřkem vozu,krátká převodovka,motor měl něco málo přes 63 PS. Jezdil jsem s tímto motorem Trabantem před 11 lety ve Šluknově Hobby-Rally Cross.Motor mám stále doma…jako raritu veterána. (nemám tušení jak by tento motor,jezdi v T-601 veteran rallye? ale myslím že by byl vynikající!!! zdraví vás honza
Olda
Zdravím trabantisty….Měl bych zájem o koupi upraveného motoru s navýšením PS. Nevíte někdo o prodeji takového motoru?? Olda
Michal
Ahoj trabantáci…
budou zase náký aktuality atd… ? Moc si vážim těch informací a zkušeností co nám píšete zde na stránky.
jinak přeju hodně uspechu v následující sezone.
autoform
Ahoj, aktuality budou, jen nějak nejsou lidi Mám něco připravené včetně videa z loňské Radouně a Příbrami. Teď dělám na další evoluci motoru 800.
JF
z emailu od Libor Jelínek
Ahoj Jirko,
díky za odkaz na stránky a PF-ko. Vypadá to, že tu fotku co jsem ti našel a posledně poslal má velkou oblíbenost 😉 Taky se nedivím, je povedená! Stránky mají pěknou formu i obsah, líbí se mi moc. Budu se moc těšit na další rozšíření a informace, to je jasná věc.
Tak jako tak díky za nahlédnutí pod pokličku závodní techniky včetně návodů a detailů! I když něco hodně málo již vím, stejně jsem se začetl a některé věci jsou pro mě inspirativní. Díky 😉
Jinak když už jsem u těch ramen, píšeš, že lze použít pertinaxové pouzdra do ramen. Jezdíš je? Vydrží to něco? Sériové silenbloky do ramen jsou měkké, ale pruží. Ten pertinax nevím, zda by se nějak nerozdrtil nebo něco podobného. Máš s tím zkušennosti? Nebo by mělo smysl použít futra bronzová? Ty vyjdou asi draho, pak mě napadá ještě hliník nebo silon. U silonu je pro mě stejná otázka jako u toho pertinaxu. Vydrží to?
Pro rok 2016 přeju to nejpodstatnější, pevné zdraví!
Měj se fajn
—
S pozdravem Libor Jelínek
Ahoj Libore,
bronzová, nebo duralová jasně nejlepší, silon i pertinax by to měl vydržet, jezdil to Standa Pelc, ještě to zjistím. Tak jsem mu hned zatepla volal, jezdili silon, pouzdro bylo nalisované v rameni a otáčelo se na upevňovacím šroubu. Teď mě napadá, jestli by nebylo lepší aby se pouzdro otáčelo v rameni, mírně ho přesahovalo a bylo pevně stisklé utažením šroubu. Jenomže to by jsi ho musel nastavit do určené polohy, zajistit např. šroubkem aby se nepohnulo a potom namontovat. Do ramene asi maznice.
Já jezdím delší ramena i pero.
z emailu od Libor
Ahoj Jirko,
tak jak jsi to popsal jsem o tom přemýšlel, jen pořád nejsem rozhodnutý o materiálu. Vzhledem k tomu, že pertinax nemám, zkusím možná koupit napřed silon. Realizace potrvá, takže zatím je to jen teoretická rovina…
O prodlouženém peru jsem s tebou mluvil, už to bude velmi dávno, byl jsem v Praze přímo u tebe doma s Krtkem. Krtek chtěl něco se zapalováním nebo karburátorem a přitom jsem rozebral hlavu na tom tříkanálu od tebe a byl tam nějaký technický problém. Tak jsme jeli za tebou. Už si nepamatuju co to bylo za problém…
Takže prodloužené poloosy jsou kvůli prodlouženému peru. Jen zatím stále nevidím tu výhodu poloos z Felicie oproti Trabantím, když je za tím další práce s převařováním a přizpůsobením? Důvodem je řešení montáže brzd z Felicie (dle tvých stránek varianta 2). Jestli to správně chápu, kotouč dosedá bez podložky na unašeč, nicméně pak ten kotouč není z Felicie?
Práce za tím je hodně, ale nižší rotační hmoty musí být velmi znát 😉
Já mám prodloužené domečky na pomocném rámu i pro spodní čep (nechal jsem si dělat svoje) a ramena sériová. Nikdy jsem neměl problém s poloosami, nicméně, pokud bych prodlužoval přední pero tak chápu, že se již ty poloosy prodloužit také musí.
S pozdravem Libor Jelínek
Ahoj Libore,
-důvod prodloužené poloosy je hlavně kvůli peru
-potom se občas stávalo, že jak byla poloosa víc venku, že se začal roztahovat unašeč a přidíral se v diferáku
-také někdy nevydržel troják a prasknul v drážkách na poloose, proto jsem nechtěl riskovat a jsou tam z feldy
-rozhodně do výkonu 40-45PS originál poloosy dostačují, nevím do jaké míry jim vadí keramická spojka, jsou to při rozjezdu pěkné štosy, spíš mám strach o převodovku, u pětikvaltu je hřídel 1.st dost subtilní
-kotouč dosedá přímo na náboj který je originál z feldy, proto je tam také stočení kotouče o 2mm, nevycházelo mi to na střed třmenu (a také mám lehčí kotouč:-))
možná ho ještě stočím, podívej se co mají na motorkách, ale tam to bude o jiném materiálu:-(
-ano rotační a neodpružené hmoty jsou znát, šetříme každý gram:-)
JF
kapitola kotoučové brzdy doplněna o foto a výkres držáku třmenu brzdiče
JF
Zdravím Jirko
pokud by měl někdo zájem o převařáky,mohu sloužit,musí si ale sehnat rafky cena za kus je pak 8ookč a jsou dobrý.Jinak k různým úpravam trabošů,je mi kolikrát smutno,když na závodech vidím totalní paskvil a né dobovýho trabanta.Já osobně nejsem zastáncem kotoučovek,různého až nebezpečného uchycení předních ramen,změny rozteče a všech věcí,co jsme tenkrát nejezdili.Je to legenda tak proč se nedržet v zásadních věcech homologace.Tak to jen můj názor na sravbu traboše.Jinak přeji Všem pevné zdraví,pohodu a uvidíme se v Praze.
olda jurka 602420803
Ahoj Oldo, díky za příspěvek,
dám to na web, pokud by někdo chtěl ty ráfky tak se ti snad ozve.
Co se týká úprav trabantů podle homologace, nebo jakýchkoliv, tak to je otázka pohledu.
Já spíše raději pojedu, když to přeženu „siluetu“ a dám na frak plechovým autům:-).
Bohužel účast na závodech není taková, abychom si udělali několik tříd, i když by se mi to líbilo.
Jak bude kalendář dáme dohromady nějakou schůzku.
JF
Ahoj Oldo , klasiku jsem vždy jezdil, ale nikdy s originál Trabant brzdami. Jezdili jsme Wartburg, jistě si pamatuješ, takže také ne „klasika“. Jinak souhlas nic jiného jak píšeš taky nejedem, ale pokud je Trabant vizuelně klasika, tak nemám problém i světším obsahem a výkonem i když sám mám poctivých 600 ccm. Prohnat silnější auta, jak píše Jirka s radostí ano, ale myslím, že jedeme pro radost a nebudem se mezi sebou škorpit, zdravím, Ruda Chlad.
A ještě disky , pošlu tě kotakt na pana Kulicha ze Šumavy, má zájem ,tak se s ním domluv , ať to nejde přeze mně, zdravím, Ruda.
Ahoj Rudo,
jasně že jedem pro radost a už se těším, ale víš jak to je, odmávnou tě a vše je jinak
JF
Dobrý den pane, chtěl bych se zeptat, jak moc a čím mazat ložiska v nábojích. Předem děkuji. S pozdravem K. Kučera
Zdravím,
pokud to máte do závoďáku, tak běžná ložisková vazelína, můžete malinko naředit olejem aby se lehčeji točilo, s množstvím to nepřehánět, použít kvalitní gufero. Do normálního auta uzavřená ložiska a máte klid, nemusíte ani dávat gufero. Uložení ložisek v zadním rameni se občas uvolní, je dobré použít příslušný Loktite. Dnes vložím částečnou tab hmotností. J Formánek
Dobrý den pane, mohl byste mi dát prosím nějaký typ na dodavatele brzdových paken Trabant/Wartburg, popř. kdo dělá repase nalepením závodního obložení na dodané pakny? Předem děkuji.
S pozdravem K. Kučera
Ahoj Jirko, koukám na ty návody na úpravy a vzpomínám na ty báječná léta v Trabantcrossu ☺ Já jsem změnil kategorii na kartcross, ale pořád objem 600ccm i když značky Yamaha 😉 Pozdravuj, snad se někdy uvidíme a pokecáme. Čau Vlasta
Ahoj Vlasto, jsem rád, že jsi se ozval. Roky na Trabantcrossu byly super, to víš, že vzpomínám na boje s tebou, Milanem Hajným, Fouknerem, oběma zahradníky a dalšími. Super bylo, když jsme jezdili dvě auta s Aničkou, ta už má dnes pětiletou holčičku. Ale život jde dál a já jsem rád, že jsem se vrátil k rally. Také doby v polovině devadesátých let, kdy byly na trati desítky (jednou v Sedlčanech 120) aut!!! jsou pryč. V rally je to poslední dobou také slabší, když se nás sejde ve třídě 5, tak je to sláva. Snad se někdy potkáme, nebo pokud by jsi měl cestu stav se v Louňovicích.
Zdraví Jirka
Čau kluci Trabaňťáci,už jste někdo zkoušel jezdit z motorem T-601 válce pětikanál vnitřkem válce? vrtání 74 mm-zdvih 73 mm,upravené výstupy pro šoupátka-přečasovaná?…karburátor Jikov 2936 CD,krátké hrdlo.Hlavy válců jiné,komprese 15.:1 pouze jeden laděný výfuk vnitřkem vozu,krátká převodovka,motor měl něco málo přes 63 PS. Jezdil jsem s tímto motorem Trabantem před 11 lety ve Šluknově Hobby-Rally Cross.Motor mám stále doma…jako raritu veterána. (nemám tušení jak by tento motor,jezdi v T-601 veteran rallye? ale myslím že by byl vynikající!!! zdraví vás honza
Zdravím trabantisty….Měl bych zájem o koupi upraveného motoru s navýšením PS. Nevíte někdo o prodeji takového motoru?? Olda
Ahoj trabantáci…
budou zase náký aktuality atd… ? Moc si vážim těch informací a zkušeností co nám píšete zde na stránky.
jinak přeju hodně uspechu v následující sezone.
Ahoj, aktuality budou, jen nějak nejsou lidi Mám něco připravené včetně videa z loňské Radouně a Příbrami. Teď dělám na další evoluci motoru 800.
JF