Shrnutí

Celé jsem to pojal spíše ve zjednodušené formě bez vysvětlování některých detailů. Je mnoho dalších věcí, které zde nejsou uvedeny, nezmínil jsem se o elektroinstalaci, odlehčení auta, interkomu, přídavných světlech, systému rozpisů atd.

Použité fotografie nejsou někdy ideální a díly na autě po sedmi letech také nevypadají jako nové, ale svůj účel pro vaší informaci doufám splní.

Předpokládám, že pokud se někdo pustí do stavby auta, má jak technické zázemí, tak fortel a vzdělání, aby dospěl k dobrému výsledku. Pokud někdo začíná tzv. od píky, spíše bych doporučoval koupit hotové auto, nějaký čas jezdit, sbírat zkušenosti a teprve potom se pustit do vlastní stavby nebo přestavby auta.

Potom teprve poznáte, že závodění a příprava auta je nekonečný příběh a nekonečný žrout času i peněz, ale bez toho to nejde. Doufám, že toto všechno bude mít přínos pro všechny, kteří se zabývají technikou kolem závodění s Trabanty.

Pokud bude mít někdo jakékoliv dotazy, nebo nápady a připomínky, rád zodpovím, pokud to budu vědět a pokud budou mít dotazy tzv. hlavu a patu. Dotazy pokud možno směřujte přes email.

Na základě dotazů a připomínek bude tato část průběžně rozšiřována. Vše co je výše popsáno rozhodně není dogma, za případné chyby a nepřesnosti se omlouvám.

Upozorňuji, že veškeré úpravy a změny, které se liší od schválených provedení,  každý provádí na vlastní zodpovědnost a nebezpečí, žádná z výše uvedených změn a úprav není schválena pro běžný provoz.

Přeji všem hodně úspěchů, dobrý start do sezony 2016 a jezděte opatrně a s rozmyslem. Rallye se obvykle nevyhrává na první RZ (na první RZ se spíš dá rána), ale až v cíli.

Jiří Formánek 12/2015

 

Odkazy ze kterých se dá čerpat, díly pro autosport:

http://uloz.to/xgfjADx/two-stroke-performance-tuning-by-graham-bell-pdf

Kožušek: teorie spalovacích motorů

KrtekRacingTeam-eshop.cz

http://www.v2tracing.cz/