26.9. Vítězství na Chrudimi a chyba na Sudetech-čtěte aktuality
Ahoj závodníci,
13.8. jsme se tradičně zúčastnili naší nejoblíbenější soutěže Rally Železné hory. Když se dívám do minulosti 4 x start 3x 1. místo, jedenkrát odstoupení. Tradičně byla perfektní organizace a krásné rz, pouze příště by mohl pořadatel objednat trochu chladnější počasí :-), když je venku 30, tak je v autě 50, Marku v tomhle jsi to ještě nedořešil
Na rz 1 vše sedlo a tak jsme hned na začátku odskočili Jirkovi Dohnalovi o 17 sec, na rz 2 to bylo podobné, Jirka Knapp docela zatáhl a byl třetí. Bohužel na rz 3 musel pro poruchu spojky odstoupit. Na trojce nám Jirka Dohnal vrátil 8 sec, ale pak jsme se vzpamatovali a celou soutěž dotáhli vítězně do cíle s náskokem téměř 2 min. Auto bylo bez problémů, až na intercom, který klasicky přestal po půlce soutěže fungovat. Jirka pak pár dní nemluvil.
24.9. jsme vyrazili na Rally Sudety do třídy H2. Tentokrát po delší pauze s osmistovkou, na které jsem od Radouň sprint dělal další evoluci, především na zvýšení spolehlivosti. Na testech před závody všechno fungovalo a přesto, že jsme mimo jiné i trochu snížili kompresi, tak výsledky byli v podstatě stejné. Erzety byly jako dělané pro auta s nižším výkonem, pěkně technické a i s rychlými pasážemi a několika horizonty téměř naplno. Na tom nejrychlejším to bylo tak ve 110km. Od začátku se jelo v rychlém tempu, po rz 1. říkal Jirka že bych to neměl přehánět, ale na pilu tlačili všichni. Na té jedničce asi došlo i k problému který způsobil naše pozdější odstoupení. Do L7 proti kopci přes hrb jsem nedobrzdil a na vnější straně nájezdu jsme na plných brzdách vzali ošklivou díru, to už jsem myslil, že končíme, byla to hrozná rána. tam jsme asi načali pp rameno. Další rány asi dostalo při dvou průjezdech šotolinou, za celou svojí kariéru jsem nejel po rozbitější rz. Vypadalo to jako nejhorší rozbíječka na Akropolis. Nicméně po rz 5. jsme vedli třídu o 21sec před Duškem s Abarthem, o 45sec před Kolářem se Suzukou a o 50sec před Kabourkem s Š 120. Bohužel nám zase začal odcházet intercom a tak jsem Jirku slyšel čím dál hůř. Když jsem na rz 6 po sérii rychlých trojek prudce dobrždoval před retaderem (začal jsem brzdit docela pozdě) auto najednou uhnulo do škarpy. Předpokládám, že to rameno upadlo, bylo to při standartním brzdění, pak už se to poznat nedalo, bylo trochu zmuchlané . Naštěstí to bylo už při nějakých 50-60km, porazili jsme pár křovisek a o pařízek ohnuli spojovačku. Auto jsme dostali s pomocí diváků ven, ale jet se s tím nedalo. Největší problém nakonec byl, dostat se do servisu. Při dalších průjezdech vůbec neprojel otevírák a ani zavírák který nás měl odvézt!!! Tak pro nás nakonec dojel Marek Šimík, který sbíral výsledky, strávili jsme tam skoro 4hod. Odskákal jsem to pěkným nastuzením. Smůla byla, že jsme tentokrát neměli žádný doprovod, Standa, náš věrný doprovoďák marodí. Ve 21hod jsme měli teprve sbaleno a jeli pro auto na rz. Je to škoda, ale to jsou závody. Ale super je, že můžeme bojovat o bednu v H2, problémy s motorem vypadají vyřešeny a auto jede skvěle. V neděli jsme se s Jirkou pustili do oprav a nahrubo máme hotovo, schází jen přední maska a nový typ nárazníku, pokud někdo má tak předem díky, něco slíbil Michal Kotek.
Připravuji také krátké šoty z rz letošní sezony, ale asi až po sezoně.
Osmistovku asi rozeberu a projde kontrolou, minulý týden mi přišel z usa nový karburátor 38mm se kterým by se měl výkon zase trochu zdvihnout. Co pojedeme se rozhodne příští týden, určitě letiště co pořádá rkha a pak Hořovice, jestli Světlou to uvidíme. Písek který koliduje s Hořovicemi asi ne. Příští sezona je jasná, trápit plechová auta v H2, na Mejsnara s Fiatem asi nemáme, ale snažit se budeme.
Zdraví vás Jirka